23 września
Płaskorzeźby Belowa (podobnie jak te, które możemy oglądać w gmachu Kancelarii Prezydenta przy Wiejskiej) noszą cechy sztuki bardzo popularnej w latach 30. – realistycznego, monumentalnego modernizmu, mającego udowodnić, że co to nie my, a jednocześnie pokazać postęp i tradycję za jednym razem. Dlatego też na Domu Wedla znajdziemy zarówno Piasta Kołodzieja z małżonką jak również mocarnych robotników symbolizujących rozwijający się przemysł.
W estetyce dzieła są podobne choćby do rzeźb innych artystów tego okresu, np. chorwackiego rzeźbiarza Ivana Mestrovicia, którego podobne kariatydy zdobią mauzoleum na górze Avala nad Belgradem.
Mimo że kariera Belowa z przyczyn oczywistych nie rozwinęła się jak należy, jesteśmy w stanie zaryzykować, że podobnie jak wielu innych artystów, odnalazłby się w estetyce następnej po przedwojennym modernizmie epoki.
Artysta pochowany jest wraz z żoną Zofią na Cmentarzu Wawrzyszewskim.